30 things in 30 days challenge - Day 1 : My Favourite Song

|
Salam.
Hye readers !!




MUSE: Starlight


Far away
This ship is taking me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die

Starlight
I will be chasing the starlight
Until the end of my life
I don't know if it's worth it anymore

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms

My life
You electrify my life
Let's conspire to ignite
All the souls that would die just to feel alive

But I'll never let you go
If you promised not to fade away
Never fade away

Our hopes and expectations
Black holes and revelations
Our hopes and expectations
Black holes and revelations

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms

Far away
This ship is taking me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die

And I'll never let you go
If you promise not to fade away
Never fade away

Our hopes and expectations
Black holes and revelations
Our hopes and expectations
Black holes and revelations

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms
I just wanted to hold


ini adalah entry pertama untuk Day 01 : My Favourite Song. Sebenarnya aku ade banyak lagu favourite. Tapi sebab my favourite song je bukan songs kan.huhu

Aku suka lagu ni since aku start keje part-time dulu. Member aku selalu pasang lagu ni kuat-kuat taw dan aku selalu marah-marah sebab dia suka pasang lagu kuat-kuat sampai kedai tempat aku keje tu bergegar. Tetiba one day, kawan aku tu tak datang keje. EL la konon. Aku taw sebenarnye dia mengelat.hahaha .Sunyi pulak rasanya bila mamat ni takde. So, atas inisiatif aku dan diri aku sendiri, aku pulak yang pasang lagu ni kuat-kuat sebab nak full satisfaction lah bajetnye dan merawat kekosongan member aku tu. Baru aku sedar, bukan setakat speaker Altec Lansin tu je yang best berdetum detam tapi lagu ni pon best and making the atmosphere. Start from this point, aku memang suka abis kat lagu ni like crazy la. Muahaha~

From left to right: Christopher Wolstenholme, Matthew Bellamy and Dominic Howard.


Lagu ni Matthew Bellamy si vokalis MUSE yang buat sendiri. tu yang best giler tu. aku ni memang peminat no.23 MUSE after beberapa lagi peminat-peminat fanatik MUSE yang lain. haha

lagi ni bagi maksud yang mendalam kat aku. Instead of the melody, lirik lagu Jjuga menyumbang 70% untuk mempengaruhi aku untuk meminati satu-satu lagu tu. Starlight selalu aku dengar time aku aku gembira, time aku sedih nangis-nangis lacking of motivation WSE dan masa-masa lapang aku. Lagu ni akan bagi motivasi kat aku time aku rasa down dan hilang arah. Antara part- part yang PALING aku suka dalam lagu ni :

@ Far away
  The ship has taken me far away
  Far away from the memories
  Of the people who care if I live or die

time aku ade masalah, part ni la yang akan mengendurkan tensi aku sebab kat part ni aku blaja jangan TERlalu kesah sangat dekat suara-suara luar selain dari suara diri aku sendiri. Believe in yourself and that's what i learn from this song :p

@  My life
  You electrify my life
  Let's conspire to ignite
  All the souls that would die just to feel alive

lagu ni memang memotivasikan diri aku taw.Seriously, aku memang berpendapat lagu ni sesuai untuk membangkitkan mood seseorang yang telah down. Memang lagu ni meng"electrify my life" ah. =")



lagu MUSE yang lain macam HYSTERIA, TIME IS RUNNING OUT, KNIGHT OF CYDONIA, SUPERMASSIVE BLACKHOLE DAN LAIN-LAIN SEMUA TU pon aku minat sangat-sangat tapi STARLIGHT memang yang paling superb lah kan.


lagu ni dah lama dah tapi tetap evergreen kat aku. this is my favourite song. :)



MUSE : you all memang awesome ah even sekarang korang dah tua . Hahaha
. Awesome forever !!

0 comments:

Post a Comment

DISCLAIMER