30 things in 30 days challenge - Day 2 :My Favourite Cartoon

|
Salam
Hye readers !!


30 things in 30 days challenge - Day 2.Sepatutnye tajuk entry ni "My Favourite Movie" tapi pada saat ni aku lagi suka nak buat tajuk "My Favourite Cartoon".Adik aku suke sangat tengok kartun ni sampai terjangkit kat aku yang dah tua bangka ni pun.


 El Tigre: The Adventures of Manny Rivera


Apa cerita El Tigre: The Adventures of Manny Rivera ni ??

Suatu hari, Manny Rivera telah bersetuju  untuk  nak tolong prepare  konsert  baru Frida Suárez, sampai la diaorang dua orang  jumpa  rangka  yang menyebabkan  malapetaka. Manny berubah menjadi El Tigre, tapi dia tak taw cara menyerang kalo ade orang jahat, sehingga White Pantera (ayah si Manny Rivera @ El Tigre) dan Grandpapi ajar lah dia  macam mane untuk  membalas serangan dan ilmu mempertahankan bumi. Ayah dengan Grandpapi si Manny Rivera ni memang dah super hero. El Tigre mengikuti tengkorak tuh ke muzium dan mendapati  tengkorak ikut Mule Maya. Ketika El Tigre mencari Mule di muzium, Sartana of the Dead sudah mendapatkannya  dan dia  akan menggunakannya  untuk  menjahanamkan  Bumi. Setelah El Tigre mengalahkan Sartana, El Tigre menyelesaikan  Mule, tapi Sartana tidak peduli dan mula mencari di Mule's Gems. Sartana of the Dead telah memanggil semua penjahat untuk mencari Gems dan setengah  Miracle City dibawah kawalan Sartana of the Dead time tuh.Start kat sini la the adventures of Manny Rivera bermula. Yeaahh !!



ni la El Tigre a.k.a Manny Rivera. Hey Manny !! I love you good boy !!




yang pakai kot putih tu Rodolfo Rivera ayah Manny Rivera a.k.a White Pantera. Seseuai la ngan namanye kan ??


Grandpapi Manny Rivera. Kejap-kejap baik, kejap-kejap jahat.Undecided baik ke jahat. Nama dia PumaLoco
Kononnya awek atok si Manny Rivera. Sartana of the Dead. Lipstick Maybelline oyyeeahh !!

Frida Suarez. BFF El Tigre. Selalu bikin masalah taw dia ni. Takde power ape-ape tapi cute =")

Black Cuervo or Zoe Aves. Suka style Gothic dia. Ni musuh ketat El Tigre dengan Frieda Suarez. Suka menggoda dan sangat kejam~

Dah jadi Black Cuervo dah .....



Adik aku tengok cartoon series ni kat tv9 pukul 3 petang tiap-tiap hari. Aku pon join je la jugak kan. Hehe.

Adik aku ni memang taw.Camne la aku tak tengok kartun tahap budak-budak pra sekolah macam dia, Pukul 2.30 petang sampai lah pukul 5 petang dia conquer TV. Abes, bila masa nye turn aku nak tengok TV kan? Kire aku ni macam memanipulasi masalah aku sendiri la ni dengan meminati kartun yang adik aku minati jugak. So, no more rebut-rebut TV dah kan. Ahakss =")

Aku sangat minat karton El Tigre ni sangat-sangat buat masa ni. Rase macam nak kumpul koleksi El Tigre ni pulak. Hahaha. (*peminat fanatik apekah ini? )


thanks for reading this entry !! =)

0 comments:

Post a Comment

DISCLAIMER